راهنمای جامع خرید ریبون

خرید ریبون

انواع ریبون برای لیبل ها وجود دارند؛ این محصولات با جنس های مختلف و متنوعی وارد بازار می شوند و با اندازه های مختلف خود، کارایی های خاص خود را به نمایش می گذارند. راهنمای جامع خرید ریبون را مطالعه فرمایید.

امروزه بسیاری از شرکت ها و فروشگاه ها در صدد چاپ اطلاعات خود بر روی لیبل های پشت چسبدار هستند. برای انجام این کار ما به 3 رکن اساسی احتیاج داریم:

  1. لیبل
  2. ریبون
  3. دستگاه لیبل پرینتر

در این مقاله از سری مقالات اطمینان برچسب به توضیح و نحوه خریداری ریبون می پردازیم.

ریبون ها انواع مختلفی دارند که هر کدام کارایی خاص خود را به نمایش می گذارند. برای خرید ریبون مناسب، مصرف کننده باید اطلاعاتی را در رابطه با لیبل خود بداند و سپس اقدام به خرید ریبون کند. در ادامه به معرفی مختصری از ریبون و کاربردهای آن می پردازیم و با نحوه خرید و انتخاب درست آن آشنا خواهیم شد. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

ریبون چیست؟ مصارف آن کدام اند؟

ریبون از محصولات مختلف جوهر در کارت پرینتر ها است که معمولاً در چاپگرها به صورت غیرمستقیم کاربرد دارد. این محصولات در انواع مختلف و در سایزهای گوناگون تولید می شوند که می توانید برای مصارف مختلف خود آنها را خریداری کنید.

کاربرد اصلی ریبون ها برای چاپ لیبل است. برای لیبل های مختلف، می توان از انواع مختلف ریبون استفاده کرد و با توجه به قیمت مناسب ریبون برای خرید، می توانید عملکرد بسیار خوب و پر بازدهی هم دریافت کنید. انواع ریبون برای خرید وجود دارند که شما می توانید با توجه به نیاز خود، هر یک از آنها را خریداری کنید.

در خرید اینترنتی ریبون باید دقت کنید که چه میزان از رول این محصول را می خواهید. معمولاً رول ها به صورت کامل ارائه می شوند و شما می توانید در رنگهای مختلف انواع ریبون را خریداری کنید. بهتر است قبل از اقدام به خرید ریبون، انواع ریبون را بشناسید، قیمت حدودی آنها را دانسته و با تعیین نوع مصرف خود، به سراغ خرید بروید.

مزیت مناسب استفاده از ریبون ها در مصارف مختلف، این است که این مواد آلودگی زیست محیطی بسیار کمی تولید می کنند. به همین دلیل استفاده از آن از دید دوستداران محیط زیست هم مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد.

 

انواع ریبون با توجه به جنس آنها

شما می توانید به راحتی آنها را بر اساس جنس تقسیم بندی کرده و با توجه به نیاز و لیبل خود آنها را خریداری کنید. با توجه به ویژگی ها و کاربردهای مختلف یک ریبون، نام جنس آن متغیر خواهد بود. به همین دلیل شما می توانید یک ریبون متناسب با نیاز خود را با بودجه تعیین شده خود بخرید. البته به شرطی که ابتدا انواع آن را بشناسید.

دقت داشته باشید که اگر نمی دانید کدام جنس ریبون برای شما مناسب است، می توانید با فروشنده مشورت کنید. سعی کنید به حرف هایشان گوش داده و محصول پیشنهادی را خریداری کنید.

به طور کلی، انواع ریبون موجود در فروشگاه اطمینان برچسب عبارتند از:

 

1. ریبون وکس

این نوع ریبون یکی از محبوب ترین ها در بازار است. به طور کلی، ریبون وکس هزینه بسیار مناسبی برای خرید دارد و مصرف آن هم نسبت به دیگر انواع ریبون عمومی تر است. شما می توانید این محصول را برای مصارف مختلف مثل استفاده برای لیبل های کاغذی و همچنین لیبل‌های پشت چسب دار به کار ببرید.

طرفداران این ریبون همیشه از خریدهای خود راضی هستند؛ زیرا با توجه به هزینه پایینی که می پردازند، محصولی بسیار مناسب و کاربردی با بازدهی بالا دریافت می کنند. معمولاً مشتریان این نوع ریبون، خرده فروشی های مختلف و همچنین سیستم‌های حمل و نقل هستند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، می توانید این نوع ریبون را برای خود خریداری کنید.

 

2. ریبون پرمیوم وکس

این نوع ریبون قیمت بسیار خوبی دارد. علاوه بر کیفیت بالای آن در مصارف مختلف، عملکرد آن بسیار قابل تقدیر است. میتوانید از این محصول برای مصارف مختلف پی وی سی که حرارت بسیار بالایی را تجربه می کنند، استفاده کنید؛ زیرا این محصول در حرارت های بسیار شدید و همچنین استفاده های طولانی مدت می تواند عملکرد بسیار مناسب به شما ارائه دهد.

کیفیت چاپ این ریبون ها بسیار بالاست؛ پس میتوانید با خیالی راحت نسبت به چاپ طرح های مختلف آن را خریداری کرده و استفاده کنید. البته دقت کنید که طرح های مختلف شما، نسبت به حرارت های بسیار بالا، رنگ های خوبی داشته باشند.

 

3. ریبون وکس رزین

ریبون وکس رزین، همانطور که از نام آن مشخص است، همان ریبون رزین است که با رویه وکس یا موم پوشیده شده است. این رویه باعث می‌شود تا این محصول نسبت به آب غیر قابل نفوذ باشد. همچنین کارایی آن در مصارف مختلف می تواند عملکرد بسیار خوبی برای شما به نمایش بگذارد.

در مصارف صنعتی، ساخت دارو و همچنین بر چسب های ضد آب و لیبل های بارکدی، می توانید از این نوع ریبون استفاده کنید. دقت کنید که این نوع ریبون شاید قیمت کمی بالاتری داشته باشد، اما می توانید به مدت طولانی از آن استفاده کرده و نتیجه بسیار مناسبی نیز دریافت کنید.

 

4. ریبون پرمیوم وکس رزین

اگر ریبونی میخواهید که هم کیفیت بسیار خوبی داشته باشد و هم هزینه بسیار اقتصادی برای شما به همراه آورد، می توانید این نوع ریبون را خریداری کنید. ریبون وکس رزین برای مصارف مختلف لیبل های پشت چسبدار و کاغذی مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته مهم در خصوص آنها این است که چه در حرارت های بسیار بالا و چه در ضربات شدید و سایش های عمیق، این ریبون کارایی بسیار خوب و کیفیت بالایی ارائه می کند. در مصارف مختلف، می توان این نوع ریبون را بدون نگرانی از خراشیده شدن یا از دست رفتن کیفیت اولیه، استفاده کرد.

 

5. ریبون رزین

یکی از محبوب‌ترین ریبون ها، ریبون رزین است. این نوع ریبون با کیفیت و مقاومت بسیار بالایی که دارد، در برابر عوامل مختلف محیطی مثل ساییده شدن، خراشیدگی، رطوبت، مایعات مختلف مثل الکل یا آب می توانید این محصول را کاملا مقاوم بدانید. به همین دلیل می توان از این نوع ریبون روی لیبل های خاص مثل متال و پی وی سی استفاده کرد.

نقطه ذوب بالای این محصول باعث می شود تا انجام کار با آن بسیار ساده و با کیفیت بالایی انجام شود. برای برچسب های گارانتی، کاغذی، بی رنگ، شفاف، برچسب‌های اموال و پی وی سی می توانید از این ریبون استفاده کنید.

 

6. ریبون سوپر رزین

این نوع ریبون می تواند کارایی بسیار بهتری نسبت به ریبون رزین ساده داشته باشد. در مصارف مختلف، ریبون سوپر رزین کارایی مناسب خود را برای افزایش بازدهی فعالیت ها به نمایش می گذارد. کارایی خوب این ریبون را می توان در صنعت پزشکی، خودروسازی و همچنین بسته بندی ها و تولید مواد شیمیایی مختلف مشاهده کرد.

تمام ویژگی های خوب ریبون رزین در این محصول هم وجود دارد. علاوه بر آن، مقاومت حرارتی بسیار بالاتر و مقاومت در برابر شوینده های قوی را می‌توان در این ریبون مشاهده کرد. یکی از معدود ریبون هایی که در برابر اشعه uv مقاوم است، همین ریبون سوپر رزین است.

 

7. ریبون Wash care

یکی از بهترین ریبون ها برای مصارف مرطوب یا پر از ضربه، این نوع ریبون است. حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید محصولی را زیر شیر آب بگیرید و آن را بشویید؛ اما نگران این باشید که نکند اطلاعات موجود روی بسته بندی از بین بروند. استفاده از ریبون می تواند این نگرانی شما را به صورت کامل از بین ببرد؛ زیرا این نوع ریبون به حدی مقاوم است که می توان آن را به راحتی شست و تغییری در کیفیت اولیه محصول مشاهده نخواهید کرد.

برای مصارف پر خطر و پر از ضربه و خراشیدگی، می توان این نوع ریبون را سفارش داد. البته سایز معمول این ریبون با مقیاس ۳۰۰ در ۴۰ ارائه می شود. شما می توانید برای مصارف مختلف خود سایزهای دیگر این محصول را هم سفارش دهید.

 

8. ریبون رنگی

ریبون ها به طور کلی به دو دستی مشکی و رنگی تقسیم می شوند. مشخص است که دسته مشکی برای تولیدات بدون رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می خواهید طرح نهایی شما رنگی باشد، می‌توانید از لیبل های ریبون دار رنگی استفاده کنید. البته باید دقت کنید که رنگ ها و کد رنگ های موجود در ریبون ها باید قبل از خرید توسط شما تعیین شوند و سپس برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

کارآیی مناسب ریبون های رنگی آنجایی مشخص می شود که شما می توانید طرح های رنگی مختلف خود را با راحتی و در کوتاه ترین زمان ایجاد کنید. دقت داشته باشید که کد رنگ های موجود در ریبون ها به صورت CMYK هستند؛ پس قبل از خرید، کد رنگ ها را از ارائه کننده دریافت کنید و حالت رنگی مورد نظر را متناسب با آن بسازید.

 

9. ریبون تاریخ زن

شما هم دیده اید که روی محصولات مختلف و لیبل های مواد مختلف در سراسر دنیا، تاریخ مختلف برای تولید و انقضا و حتی سری ساخت زده می شود. این نوع ریبون برای همین منظور استفاده می شود. به خصوص در مصارفی که نیاز به تولیدات دائم و لحظه‌ به‌ لحظه وجود دارد، این نوع ریبون می‌تواند کاملاً کاربردی باشد.

با توجه به کارایی بسیار بالا و مقاومت فوق العاده این ریبون ها در برابر شرایط دمایی و محیطی مختلف، می توانید با خیال راحت تاریخ های مختلف خود را روی محصولات نهایی بزنید. دقت کنید که این نوع ریبون برای مصارف عمومی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 

 

بررسی اندازه ریبون

در بررسی اندازه ریبون ما باید به بررسی سه بخش مختلف بپردازیم.

  • اولین بخش عرض ریبون انتخابی شماست. مسلماً هر چه میزان مصرف شما نیاز به یک ریبون با عرض بیشتر داشته باشد، محصول خریداری شده شما باید با عرض بیشتری ارائه شود.
  • علاوه بر این، باید پارامتر طول را هم برای بررسی اندازه ریبون در نظر داشته باشید. مسلما هر چه طول مورد استفاده شما بیشتر باشد، رول ریبون سفارشی شما بیشتر و طولانی تر خواهد بود.
  • در بخش بعدی، اندازه هسته و قطر آن هم برای خرید ریبون بسیار حائز اهمیت است. انواع ریبون دارای هسته های مختلف با قطر های متنوعی هستند. با توجه به دستگاه چاپ شما، ریبون می تواند اندازه های متفاوتی داشته باشد. ممکن است ریبون با قطر هسته سه سانتی متر به شما ارائه شود. علاوه بر این، ممکن است این مقدار کمی بیشتر یا کمتر هم شود.

اندازه ریبون و دانستن آن هنگام خرید اینترنتی ریبون، می تواند بسیار حائز اهمیت باشد؛ زیرا شما با بودجه خاصی که مد نظر دارید می توانید مقدار مشخصی از ماده مخصوص را خریداری کنید. حال اگر این بودجه را بیش از اندازه اختصاص دهید، ممکن است پس از مصرف، ریبون اضافی دست شما باقی بماند.

اما در طرف مقابل، اگر مقدار کمتری از ماده مورد نظر خود را سفارش دهید، ممکن است در ادامه به مشکل نرسیدن ریبون برای چاپ تمامی لیبل ها برسید. در هر صورت، بررسی تمام جانبه اندازه ریبون ها می تواند خریدی مطمئن برای شما رقم بزند.

 

نکات مهم هنگام خرید ریبون

در خرید ریبون برای مصارف مختلف خود، بهتر است به نکات گفته شده در زیر دقت کنید تا بهترین نتیجه را از خرید اینترنتی ریبون دریافت کنید:

  • تعیین قیمت ریبون بر عهده عرضه کننده است. شما میتوانید بین عرضه کننده های مختلف قیمت را مقایسه کنید. البته دقت کنید که در خرید اینترنتی شما نمی توانید کیفیت را به صورت ملموس احساس کنید؛ پس بهتر است اعتماد لازم به ارائه کننده محصول را داشته باشید.
  • انواع ریبون با انواع اهداف مختلف تولید می شوند. پس از مشاوره با ارائه دهنده ریبون، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. سعی کنید پس از دریافت مشاوره رایگان، دقیقاً همان چیزی که در مشاوره دریافت می‌کنید را خریداری نمایید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.
  • ریبون ها از مواد شیمیایی تولید می شوند. بهتر است اگر این ماده را دور می اندازید، به سراغ افراد و کارگاه‌هایی که بازیافت آن را انجام می دهند بروید. حدالامکان، می توانید تفکیک زباله های ریبون خود را به خوبی انجام دهید تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.
  • اگر اولین بار است که می‌خواهید ریبون خریداری کنید، پیشنهاد می‌شود در اندازه‌های زیاد و به صورت عمده خریداری نکنید. پس از مصرف محصول و مشاهده کارایی چاپگر با استفاده از نوع ریبون خاص، می توانید خرید های بعدی خود را با حجم و مقدار بیشتری انجام دهید.
  • اگر ارائه دهنده شما کامل ترین مجموعه ریبون را در اختیارتان قرار می‌دهد و انتخاب را به شما وا می گذارد، در خرید از آن ارائه دهنده شک نکنید! ۹ نوع مختلف برای ریبون وجود دارد؛ اگر می‌بینید ارائه دهنده تمام این ۹ نوع را نمی تواند به شما ارائه کند، پیشنهاد می کنیم از آنها خرید انجام ندهید.

 

جمع بندی

در این مقاله از مقالات اطمینان برچسب، به بررسی کامل انواع ریبون و کارایی آنها پرداختیم. با توجه به اندازه های مختلف و سایز بندی متنوع ریبون برای مصارف مختلف خود، می توانید کارایی بسیار مناسبی از این محصول دریافت کنید. خرید ریبون برای شما می‌تواند بازدهی بسیار مناسبی ارائه دهد. شما در وقت خود صرفه جویی می کنید و بهترین محصول را در سریع ترین زمان دریافت خواهید کرد.

اطمینان برچسب مفتخر است که بهترین محصولات مرتبط با لیبل و ریبون را برای شما ارائه می کند. می توانید تمام نیاز خود را با خرید یک بار رول کامل ریبون مرتفع سازید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

ریبون چیست؟

ریبون از انواع محصولات در حیطه برچسب ها و لیبل ها است. این محصول کارایی بسیار مناسبی از خود به نمایش می‌گذارد.

آیا فقط عرض ریبون مهم است؟

خیر، در بررسی اندازه ریبون، علاوه بر عرض، باید طول و قطر هسته هم بررسی شود. هرچه میزان مصرف شما بیشتر باشد، ریبون خریداری شده طویل تر یا عریض تر خواهد بود.

انواع ریبون چیست؟

انواع ریبون عرضه شده در اطمینان برچسب، شامل ریبون وکس، وکس رزین، رزین، سوپر رزین، پرمیوم وکس، تاریخ زن، wash care و رنگی است.

آیا ریبون را به صورت عمده بخریم؟

اگر خرید اول شما است و می خواهید برای اولین بار از ریبون استفاده کنید، پیشنهاد می شود بصورت جزئی خرید کنید.

برای خرید بهترین ریبون چه کنیم؟

برای خرید ریبون با قیمتی مناسب و کیفیتی فوق العاده، می توانید هم اکنون با متخصصین ما تماس بگیرید. اطمینان برچسب خریدی من را برای شما فراهم خواهد ساخت.

پشتیبانی

پشتیبانی از خرید تا ارسال

تحویل کالا

امکان تحویل از درب شرکت

ارسال

ارسال به سراسر کشور

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت دارکوب