3 راه برای تشخیص کیفیت رول حرارتی کاغذی

رول حرارتی کاغذی

یکی از مسائل مهم هنگام خرید رول حرارتی کاغذی تشخیص کیفیت آن است. رول حرارتی نوعی کاغذ مخصوص است که بدون استفاده از جوهرهای سنتی و از طریق یک فرایند شیمیایی عملیات چاپ بر روی آن صورت می گیرد.

این کاغذ زمانی که در معرض گرما قرار داده شود، نوشته های مورد نظر بر روی آن چاپ می شود. انواع مختلفی از رول کاغذی حرارتی در بازار موجود است و شرکت ها و برندهای مختلفی این محصول را تولید می کنند. از این رو قبل از خرید باید اطلاعات مناسبی از آن در اختیار داشته باشید تا بتوانید بهترین کاغذ را خریداری کنید.

روش های مختلفی برای تشخیص کیفیت رول حرارتی کاغذی وجود دارد که با توجه به آنها می توان از مرغوب بودن کاغذ اطمینان حاصل پیدا کرد. اگر شما هم برای دستگاه های کارتخوان کسب و کار خود به دنبال بهترین کاغذ رولی حرارتی هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه اطمینان برچسب پایدار باشید.

 

بهترین راه های تشخیص کیفیت رول حرارتی کاغذی

رول کاغذی حرارتی به خاطر اینکه با مخلوطی از رنگ و مواد شیمیایی پوشانده می شوند متفاوت از کاغذهای معمولی هستند. با رسیدن گرما به این کاغذها، تغییر رنگ صورت می گیرد و نوشته ها با رنگ های آبی یا مشکی ظاهر می شوند. هد دستگاه پرینتر قادر است مناطق صحیح کاغذ را حرارت داده و باعث چاپ و خوانایی آن شود.

اگر کاغذ حرارتی از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد باعث آسیب رسیدن به پرینتر می شود، از این رو تشخیص کیفیت رول حرارتی کاغذی امری لازم و مهم قبل از خرید آن به شمار می رود.

 

1- ضخامت رول حرارتی کاغذی

اولین راه برای تشخیص کیفیت کاغذهای رولی حرارتی بررسی نمودن فیزیکی آنها است. شما باید هنگام خرید این نوع کاغذ موارد مختلفی را مدنظر داشته باشید. یکی از مشخصات فیزیکی مهم در کاغذهای حرارتی رولی ضخامت است. ضخامت این کاغذها اگر استاندارد نباشد موجب کند شدن تیغه برش پرینتر شده و این دستگاه خراب خواهد شد.

کاغذهای حرارتی رولی با عرض های مختلف در بازار موجود می باشند که هرکدام از آنها متناسب با دستگاهی خاص است. برخی از آنها برای کارتخوان های سیار و ثابت استفاده می شوند و برخی دیگر در فروشگاه ها و برای صندوق های بزرگ کاربرد دارند.

عرض کاغذها با توجه به نوع دستگاه مشخص می گردد. معمولا ضخامت کاغذ رولی حرارتی بین 2.4 تا 3.3 میلی متر است. هرچقدر این ضخامت بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود. کاغذهای ضخیم تر کیفیت بهتری دارند و عملیات چاپ بر روی آنها به خوبی صورت می پذیرد. هنگام خرید دقت کنید که کاغذی با ضخامت کم و نامناسب انتخاب نکنید، زیرا این کاغذها مقاومت کمی دارند و زودتر پاره شده و یا چاپ بر روی آنها به درستی شکل نمی گیرد.

ممکن است در اثر ضخامت کم، کاغذ درون دستگاه هنگام چرخش برای چاپ و بیرون آمدن دچار پارگی و آسیب گردد و در نتیجه درون دستگاه گیر کند.

البته این ضخامت نباید بیش از حد استاندارد بوده و یا کاغذ دارای پرز باشد. زیرا در این صورت به دستگاه آسیب وارد می شود. سعی کنید هنگام خرید کاغذ رولی حرارتی با توجه به نوع دستگاه خود مناسبترین و استانداردترین مدل را انتخاب کنید.

 

2- پوشش یکسان چاپ در تمام سطح کاغذ

راه دوم برای تشخیص کیفیت رول حرارتی کاغذی بررسی پوشش سطح کاغذ است. این کاغذها سطحی روغنی و براق دارند و با کاغذهای معمولی متفاوت می باشند. رول کاغذی حرارتی نرم می باشد به طوری که با خودکار نمی توان به راحتی بر روی آن چیزی نوشت.

دلیل این امر وجود مواد شیمیایی مورد نیاز برای چاپ حرارتی بر روی کاغذ است. هنگام خرید دقت کنید که تمام سطح کاغذ دارای این پوشش باشد. بهترین انواع کاغذهای حرارتی دارای کیفیت چاپ عالی و یکسانی هستند و پوشش چاپ در تمام سطح آنها یکسان است.

هرچقدر این پوشش با کیفیت تر باشد چاپ با وضوح بالاتری صورت می گیرد. برای اطمینان پیدا کردن از داشتن پوشش کاغذ رول حرارتی و تشخیص آن از کاغذ معمولی یا بی کیفیت می توانید بر روی آن با ناخن خراش دهید.

از آنجایی که یک روکش شیمیایی حساس به گرما در این کاغذها وجود دارد باید در صورت خراش با ناخن و ایجاد اصطکاک و حرارت رنگ چاپ که معمولا آبی یا مشکی است بر روی آن ظاهر گردد. در صورتی که این رنگها ظاهر نشوند و یا با کیفیت نامناسبی ظاهر گردند نشان دهنده بی کیفیت بودن پوشش کاغذ رول حرارتی است.

 

3- برند تولید کننده رول حرارتی کاغذی

سومین راه برای تشخیص کیفیت کاغذهای حرارتی رولی اطمینان پیدا کردن از اعتبار شرکت یا برند تولید کننده آن می باشد. مجموعه های مختلفی اقدام به تولید این نوع کاغذ می کنند و مدل های مختلفی از کاغذ رولی حساس به گرما در بازار موجود است. همچنین مدل هایی از این کاغذ نیز خارجی هستند و به بازار ایران وارد می شوند.

شما باید هنگام خرید به نام برند تولید کننده کاغذ حرارتی رولی توجه کنید. شرکت های معتبر از مواد اولیه درجه یک و فرمول ساخت منحصر بفردی استفاده می کنند و کاغذهای تولیدی آنها از کیفیت بالایی برخوردار است. یکی از بهترین مجموعه های تولید کننده رول های حرارتی اطمینان برچسب است.

شما می توانید انواع رول های حرارتی مانند رول صندوق، رول ترازو، رول دستگاه کارتخوان (رول های پوز ) و … را با کیفیتی بالا و درجه یک و مطابق با استانداردهای بین المللی از اطمینان برچسب خریداری کنید.

اطمینان برچسب پایدار توانسته برای مدتی طولانی مشتریان بسیاری را در این زمینه جلب کند و به یکی از قابل اعتمادترین برندهای تولیدکننده رول کاغذی حرارتی تبدیل شده است. این مجموعه همواره کمک می کند رولی را خریداری نمایید که توانایی چاپ با بهترین کیفیت را برای شما به ارمغان آورد.

چنانچه به دنبال ثبت سفارش خود هستید اما قبل از ثبت سفارش مایلید بدانید چه مراحلی باید طی کنید و چقدر زمان می برد تا سفارش شما به دستتان برسد، می توانید به صفحه “مراحل ثبت سفارش” مراجعه فرمایید. همچنین برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

ساختار رول حرارتی و تشخیص کیفیت آن

کاغذ حرارتی رولی از بخش های مختلفی تشکیل شده که به صورت لایه های مجزایی می باشند. وجود تمام این لایه ها باعث بالا رفتن کیفیت کاغذ رولی حرارتی می گردد.

ساختار رول حرارتی کاغذی

همچنین اگر در روند تولید این نوع کاغذها، این بخش ها به درستی و مطابق با استانداردهای لازم در جای خود قرار بگیرند، محصول نهایی را می توان بهترین رول حرارتی کاغذی نامید.

 

لایه پوشش بالایی

هدف استفاده از این لایه محافظت از تصویر حرارتی در مقابل آسیب های مختلف شیمیایی و یا سایش و تاثیرات محیطی است. لایه اولیه یا بالایی کاغذ رولی حرارتی همچنین می تواند از این کاغذ در برابر رطوبت و آب محافظت کند. اگر کیفیت این لایه درحد مناسب و استانداردی باشد می توان گفت کاغذ رولی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

 

لایه حرارتی

یکی از اصلی ترین بخش های هر کاغذ رولی، لایه حرارتی آن است. این بخش جزو اجزای اصلی برای چاپ محسوب می شود و در اثر گرما دیدن توسط چاپگر و ایجاد واکنش های شیمیایی باعث میگردد تصاویر و متون بر روی کاغذ ظاهر شوند.

یکی از روش های تشخیص کیفیت رول حرارتی کاغذی بررسی این لایه است. معمولا به خاطر وجود مواد شیمیایی در این لایه کاغذ حرارتی رولی نرم می شود. در صورتی که هنگام خرید متوجه شدید کاغذ از نرمی لازم برخوردار نیست نشان دهنده کیفیت پایین آن است.

 

لایه زیرین

وجود زیرلایه بر روی کاغذ پایه یکی از الزامات تولید رول های حرارتی است. این لایه باعث افزایش رزولوشن و کیفیت تصاویر چاپی می شود.

در صورتی که یک کاغذ حرارتی خریداری نموده و موقع مصرف متوجه کیفیت پایین و وضوح نامناسب تصاویر و متن چاپی شدید، باید بدانید که ایراد از لایه زیرین است. بهتر است برندهایی را خریداری کنید که هنگام تولید کاغذ رولی حرارتی از لایه زیرین درجه یک استفاده می کنند.

 

کاغذ پایه

یکی دیگر از بخش های هر کاغذ رولی حرارتی، لایه کاغذ پایه است. کاغذ پایه در ضخامت های مختلف وجود دارد و باعث مقاومت در برابر پارگی و کشش و همچنین یکنواختی تصاویر حرارتی می شود.

یکی از راه های تشخیص کیفیت رول حرارتی کاغذی بررسی ضخامت آن است که قبل تر توضیحات کاملی ارائه شد. کیفیت کاغذ پایه مقدار ضخامت و مقاومت رول حرارتی را مشخص می کند. از این رو هنگام خرید توجه داشته باشید تا کاغذی با ضخامت مناسب انتخاب کنید.

 

نتیجه گیری

رول حرارتی کاغذی در انواع مختلفی تولید می شود و از اندازه های متفاوتی برخوردار است. برندهای مختلفی این محصول را تولید می کنند و تنوع زیادی در بازار مشاهده می شود.

از این رو باید برای خرید کاغذ حرارتی دقت زیادی را به خرج دهید تا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید. انتخاب کاغذ رولی حرارتی درجه یک و با کیفیت باعث وضوح بیشتر تصاویر و متون چاپی و همچنین افزایش عمر دستگاه پرینتر شما می گردد.

پشتیبانی

پشتیبانی از خرید تا ارسال

تحویل کالا

امکان تحویل از درب شرکت

ارسال

ارسال به سراسر کشور

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت دارکوب