لیبل شیشه ای (ترانسپارنت) چیست و چه کاربردی دارد؟

لیبل شیشه ای (ترانسپارنت)

لیبل ترانسپارنت که به عنوان لیبل شیشه ای هم شناخته می شود، یکی از محبوب ترین انواع لیبل ها می باشد. این نوع از برچسب ها بی رنگ هستند و نوشته هایی که روی آنها چاپ می شود، از هر دو طرف قابل تشخیص است.

در این مقاله از اطمینان برچسب اطلاعاتی درباره انواع لیبل شیشه ای، کاربردها، مزایا و دیگر موارد را مطرح خواهیم نمود، پس با ما همراه باشید.

 

لیبل ترانسپارنت

لیبل ترانسپارنت (transparent) یا شفاف، نوعی برچسب فاقد رنگ بوده و همین باعث می شود تا از دو طرف قابل رویت باشد. این مدل لیبل برخلاف بسیاری از برچسب ها مقاومت بالایی در اثر کشیدگی و پاره شدن دارد.

قدرت چسبندگی بالا و ضد آب بودن نیز نقطه قوت مهمی برای آن به شمار می رود. ضخامت این برچسب حدود 70 تا 85 میکرون است و علاوه بر سطوح شیشه ای ، این پتانسیل را دارد که بر روی سطوح پلاستیکی و حتی پلی اتیلن نیز بچسبد.

 

کاربرد لیبل ترانسپارنت

برچسب ترانسپارنت در صنایع زیادی از جمله برچسب های مربوط به لوازم آرایشی، شوینده ها مانند شامپو، صنایع بسته بندی مواد غذایی، قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو و … کاربرد دارد.

همچنین به دلیل خاصیت شفاف بودن می توان طرح های مختلفی از آن ها چاپ کرد و به شیشه خودرو چسباند. قابلیت چاپ بالای لیبل شفاف در ابعاد و تعداد متنوع هم کاربردی مهم برای آن محسوب می شود.

 

طریقه نصب برچسب شیشه ای

ابتدا سطحی که قرار است برچسب روی آن قرار بگیرد را با شوینده و یا دستمال مرطوب بشویید تا فاقد هرگونه آلودگی و ذرات ریز باشد. دقت داشته باشید گاهی اوقات ممکن است ذرات ریز، استحکام برچسب را کاهش دهند، در نتیجه ممکن است به مرور زمان کنده شود.

پس از شست و شو، سطح را با یک دستمال خشک پاک کنید. در این مرحله تا جایی که امکان دارد، از دستمال کاغذی استفاده نکنید زیرا پرز های آن به سطح می چسبند.

پس از خشک کردن توسط دستمال، یک تکه چسب نواری را چند بار بچسبانید و جدا کنید تا خیالتان از تمیزی سطوح راحت باشد. سپس برچسب شیشه ای را به آرامی از کاغذ یا نوار آن جدا کرده و به میزان و متناسب روی سطح مورد نظرتان بچسبانید. برای صاف کردن نهایی برچسب شیشه ای می توانید از وسایل برآمده مانند قاشق استفاده کنید.

 

مزایای استفاده از لیبل ترانسپارنت

  1. لیبل ترانسپرنت ضد آب می باشد و بسیار منعطف است. این ویژگی ها باعث شده که برای اجناسی که ممکن است دچار ضربه یا ساییدگی شوند انتخاب بسیار خوبی به شمار آید.
  2. کیفیت چاپ این لیبل ها به گونه ای است که اگر در مجاورت رطوبت یا آب قرار بگیرند، چسبندگی آنها کاسته نمی شود و نوشته های روی برچسب کمرنگ نمی شوند.
  3. به دلیل شفاف بودن این نوع برچسب ها می توان از آن روی کالاهای شفاف استفاده کرد که بتوان نوشته های روی محصول را از هر دو طرف خواند.
  4. با توجه به اینکه این برچسب ها یکی از مواد اولیه فیلم ها می باشند، بسیار کشسان هستند و در برابر پاره شدن بسیار مقاوم اند.
  5. خصوصیات فیزیکی و ظاهری این نوع از برچسب ها به گونه ای است که می توان در صنایع مختلف و بر روی کالا ها و قطعات مختلف از آن استفاده کرد.
  6. لیبل های ترانسپارنت از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند و با توجه به اینکه امکان شخصی سازی وجود دارد می توان با استفاده از انواع روش های گرم کوبی جذابیت بصری آنها را افزایش داد.
  7. قابلیت چسبندگی این نوع از لیبل ها بسیار بالا است، بنابراین به راحتی می توان روی سطوح مختلف مثل سطوح پلاستیکی، شیشه ای و … از آن استفاده کرد.

 

لیبل شیشه ای پشت چسب دار

لیبل شیشه ای پشت چسب دار یکی از کاربردی ترین لیبل ها در صنعت چاپ می باشد و کاربردهای فراوانی در صنعت دارد. چاپ این نوع لیبل های شیشه ای توسط واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی انجام می شود. این برچسب ها هر کجا که چسبیده شوند، پس زمینه خود را نشان می دهند.

چاپ لیبل شیشه ای پشت چسب دار به کمک ریبون انجام می شود. این لیبل ها از نظر ساختاری بسیار شبیه به برچسب های پشت چسب دار PVC هستند.

نام دیگر لیبل شیشه ای، برچسب شفاف است. نوشته های این برچسب ها را می توان از هر دو طرف خواند. برچسب شیشه ای چسب دار را می توان محبوب ترین لیبل تبلیغاتی دانست. این لیبل در صورت داشتن روکش UV خاصیت ضد آب و ضد خش دارد.

امکان چاپ لیبل شیشه ای پشت چسب دار در چند رنگ وجود دارد. همچنین لیبل شیشه ای دارای خاصیت پلاستیکی و کشسانی بوده و چسبندگی آن بسیار بالاست.

 

روش چاپ لیبل ترانسپارنت

روش چاپ برچسب ترانسپارنت به دو حالت کلی انجام می شود:

  • تولید لیبل transparent به روش افست: این روش تولید، بیس خورده بوده و اندکی مات است.
  • تولید لیبل ترانسپارنت به روش افست مستقیم: این روش تولید، بدون بیس می باشد. لیبل های تولید شده در این روش از شفافیت بیشتری برخوردار هستند.

همچنین روش چاپ برچسب ترانسپارنت در مرحله تزریق رزین با لیبل های کاغذی تفاوت دارد. برای چاپ لیبل ترانسپارنت، طرح مدنظر توسط دستگاه لیبل پرینتر چاپ می شود و سپس در اندازه های دلخواه برش می خورند. پس از انجام این مراحل نوبت به تزریق رزین فرا می رسد. این روش چاپ باعث می شود که لیبل های تولید شده ضد آب باشند.

لیبل های ترانسپارنت مثل لیبل های PVC سفید رنگ بر روی پی وی سی های ضدآب چاپ می شوند که بسیار مقاوم بوده و امکان شستشوی آنها وجود دارد. این روش چاپ لیبل ها نسبت به لیبل های کاغذی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. برای چاپ لیبل ها، برش های مختلفی وجود دارد که می توانید از هر برشی که میخواهید مثل برش های دایره ای، ساده یا… استفاده کنید.

 

سخن آخر

همانطور که اشاره شد، لیبل شیشه ای معمولاً از پلاستیک ساخته شده است و بنابراین شفاف است. اکثر این لیبل ها در دو رنگ زرد و سفید تولید می شوند. اما لیبل های شفاف در رنگ های دیگر نیز وجود دارد. برچسب های رنگی شفاف در حال حاضر به عنوان برچسب های مات کننده یا رنگی کننده روی شیشه استفاده می شود و همچنین کاربرد تزئینی نیز دارند.

 

 

سوالات متداول

 

لیبل ترانسپارنت چه کاربرد هایی دارد؟

برچسب ترانسپارنت در صنایع زیادی از جمله برچسب های مربوط به لوازم آرایشی، شوینده ها مانند شامپو، صنایع بسته بندی مواد غذایی، قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو و … کاربرد دارد.

انواع مختلف برچسب شیشه ای کدام اند؟

به طور کلی دو نوع لیبل شیشه ای، شفاف و مات وجود دارد. نوع مات برای حفظ کیفیت و دوام چاپ انتخاب بهتری است، اما لیبل های شفاف جذابیت بیشتری دارند.

آیا لیبل ترانسپارنت ضد آب است؟

کیفیت چاپ این لیبل ها به گونه ای است که اگر در مجاورت رطوبت یا آب قرار بگیرند، چسبندگی آنها کاسته نمی شود و نوشته های روی برچسب کمرنگ نمی شوند.

قابلیت چسبندگی برچسب ترانسپارنت چگونه است؟

قابلیت چسبندگی این نوع از لیبل ها بسیار بالا است، بنابراین به راحتی می توان روی سطوح مختلف مثل سطوح پلاستیکی، شیشه ای و … از آن استفاده کرد.

ضخامت برچسب ترانسپارنت در چه حد است؟

ضخامت این برچسب حدود 70 تا 85 میکرون است و علاوه بر سطوح شیشه ای ، این پتانسیل را دارد که بر روی سطوح پلاستیکی و حتی پلی اتیلن نیز بچسبد.

پشتیبانی

پشتیبانی از خرید تا ارسال

تحویل کالا

امکان تحویل از درب شرکت

ارسال

ارسال به سراسر کشور

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت دارکوب