لیبل کاغذی و انواع آن

لیبل کاغذی

صنایع بسته بندی امروز در حال رفتن به سمت و سویی است که بتواند بیش از قبل توجه مشتریان را به محصولات مختلف جلب کند. به همین دلیل امروزه کارخانه‌ های تولیدی محصولات مختلف برای محصولات خود سراغ انواع برچسب کاغذی یا پلیمری می‌ روند که بر روی آنها طراحی خاصی انجام شده و اطلاعات مورد نظر در اختیار مشتری قرار می‌ گیرد.

البته در بسیاری از موارد لیبل‌ های کاغذی علاوه بر ارائه توضیحات لازم در خصوص محصول، سایر اطلاعات دیگر مانند آدرس کارخانه، راه‌ های ارتباطی، اخطارها و هشدارهای لازم و… را در اختیار افراد قرار خواهند داد.

در ادامه این مطلب از سایت اطمینان برچسب قصد داریم توضیحات بیشتری را در خصوص لیبل کاغذی و انواع آن با شما در میان بگذاریم تا بتوانید در زمان خریداری و سفارش آنها هوشمندانه‌ تر عمل کنید.

 

لیبل کاغذی چیست؟

لیبل کاغذی که با نام برچسب کاغذی نیز شناخته می‌ شود، به تکه کاغذی گفته می‌ شود که امکان چسباندن آن به محصول وجود دارد و اطلاعاتی نظیر شماره تلفن، نام فروشگاه مورد نظر، آدرس، قیمت، بارکد، مجوزهای مربوطه و سایر اطلاعات مربوط به محصول را روی آنها ذکر می‌ کنند تا به راحتی در اختیار مشتری قرار گیرد.

از انواع مختلف لیبل کاغذی در صنایع خودروسازی، بسته بندی مواد غذایی، خشکبار و آجیل، محصولات دارویی، پوشاک، صنایع نساجی و… استفاده می‌ کنند. لیبل کاغذی در مقایسه با انواع مختلف لیبل‌ های پلیمری یا فلزی دارای قیمت ارزان‌ تری است و همین باعث شده تا موارد استفاده گسترده‌ تری نیز داشته باشد.

یکی از مزایای اصلی برچسب کاغذی برای ما این است که امکان چاپ آنها با سیستم‌ های چاپ مختلف وجود دارد و همین موضوع اجازه می‌ دهد تا به راحتی امکان استفاده از آنها در زمان بارکد گذاری یا قیمت گذاری وجود داشته باشد.

البته مورد مهم را نباید از یاد برد که لیبل کاغذی نیز معایبی دارد که می‌ توان گفت مهمترین آنها مقاومت پایین در برابر رطوبت و پاره شدن است که با توجه به مزایای بی شمار آن می توان از این موارد چشم پوشی کرد.

 

با انواع لیبل کاغذی آشنا شوید

به طور کلی می‌ توان انواع برچسب کاغذی و لیبل کاغذی را به سه دسته مختلف لیبل کاغذی مات، لیبل کاغذی گلاسه و لیبل کاغذی نیمه براق یا نیمه گلاسه تقسیم کرد.

همچنین بسته به نیاز ما انواع مختلف برچسب کاغذی را می‌ توان با کیفیت‌ های گوناگون و در طرح‌ ها و رنگ‌ های مختلفی مورد استفاده قرار داد.

 

البته نباید فراموش کنید که انواع لیبل کاغذی بر اساس نوع بسته بندی که در آنها قرار دارند متفاوت است. این موارد عبارتند از:

  • لیبل کاغذی صفحه‌ ای یا شیت: این نمونه از لیبل کاغذی در چاپگرهای لیزری، سوزنی یا جوهر افشان قابل چاپ و تولید است و ابعاد آنها نیز تا سایز A4 در بازار موجود است. نمونه‌ های صفحه نیز درست روبروی هم قرار داده شوند، به سادگی قابل دسترسی و حمل و نقل هستند.

 

لیبل کاغذی صفحه ای یا شیت

 

  • لیبل کاغذی رولی: این نمونه از لیبل کاغذی بیشترین استفاده را برای پرینت گرفتن برچسب کاغذی مربوط به بارکد دارد. بسته به اینکه نوع بسته بندی انواع برچسب کاغذی چگونه است، روند حمل و نقل آنها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال لیبل کاغذی رولی معمولاً فضای کمتری را اشغال می‌ کند و برای حمل و نقل آن نیاز به انرژی پایین تری خواهد داشت.

لیبل کاغذی رولی

کدام برچسب کاغذی برای ما گزینه مناسبی است؟

انواع لیبل کاغذی گلاسه، لیبل کاغذی مات، لیبل کاغذی آرت (لیبل کاغذی نیمه گلاسه یا لیبل کاغذی نیمه براق) در شرایط خاصی برای ما کاربرد دارند. از همین رو پیشنهاد می‌ شود تا در زمان تهیه محصولات حتماً با انواع مختلف آن‌ها از نظر طرح و رنگ و سایر ویژگی‌ ها آشنا شوید.

یکی از مزایای انواع برچسب کاغذی برای شما این خواهد بود که امکان استفاده از طراحی‌ ها و رنگ بندی‌ های گوناگون را روی این محصولات خواهید داشت.

پارامتر بعدی که در زمان انتخاب گزینه درست باید به آن توجه داشته باشید این است که برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع لیبل کاغذی فعالیت دارند. می‌توان گفت مهمترین آنها رول کاور ایتالیا، فاسون و جک آلمان، فنلاند و… می‌ باشند.

معمولاً برای افرادی که فعال در صنایع نساجی هستند، پیشنهاد می‌ شود که سراغ برچسب‌ های با کیفیت بروند، چرا که بی کیفیت بودن برچسب باعث خراب شدن محصولات نساجی خواهد شد.

به طور کلی انواع برچسب کاغذی برای محیط‌ های خشک و تمیز می‌ توانند گزینه‌ های بسیار مناسبی باشند. پیشنهاد می کنیم برای انتخاب بهتر آنها حتماً با افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی دارند مشورت کنید. برای آشنایی با مراحل ثبت سفارش کافیست وارد صفحه “مسیر ثبت سفارش” شوید.

 

سخن نهایی

پیشرفت صنایع چاپ و تولید انواع برچسب کاغذی با طراحی‌ های گوناگون انعطاف‌ پذیری زیادی در اختیار ما گذاشته است. همین باعث شده تا علاوه بر جنبه‌ های ظاهری بتوانیم روی جنس مواد اولیه تشکیل دهنده لیبل کاغذی و سایر ویژگی‌ های آن کنترل داشته باشیم. موارد مهمی که در همین راستا باید به یاد آورید این است که همواره امکان دسترسی به محصولات جدید وجود دارد.

این روزها برای بسته بندی محصولات مختلف یا قرار دادن اطلاعات گوناگون بر روی تجهیزات یا وسایل، سراغ برچسب‌ های گوناگونی مانند برچسب متال، برچسب پی وی سی، برچسب شفاف و… می‌ روند. نوع نهایی برچسب مورد نظر شما را نیازهای تان مشخص خواهد کرد.

از همین رو پیشنهاد متخصصین ما در سایت اطمینان برچسب این است که حتماً قبل از سفارش محصول مورد نظر خود با افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند، مشورت کرده و راهنمایی‌ های لازم را از آنها دریافت کنید. برای این کار می‌ توانید با متخصصین ما تماس بگیرید و از تجربیات آنها استفاده کنید.

 

 

سوالات متداول

 

برچسب کاغذی چیست؟

برچسب کاغذی یکی از محصولات کارآمد است که در صنایع بسته بندی کاربرد دارد. می‌ توانید اطلاعات مختلفی را با اهداف گوناگون روی آنها چاپ کرده و در معرض دید مخاطبان و مشتریان بگذارید.

انواع برچسب کاغذی کدامند؟

انواع برچسب کاغذی را می‌ توان به سه دسته مات، براق و نیمه براق تقسیم کرد. البته محصولات از نظر رنگ و طرحی که دارند نیز متنوع می‌ باشند.

لیبل کاغذی در چه مواردی کاربرد دارد؟

لیبل کاغذی برای ارائه اطلاعات محصولی، هشدارها و مجوزهای لازم، نشان دادن ترکیبات، نام و مشخصات محصول، مشخصات تولید کننده، آموزش نحوه استفاده و… کاربرد دارد.

معایب لیبل کاغذی چیست؟

معایب اصلی لیبل کاغذ این است که در برابر رطوبت و پاره شدن مقاومت پایینی دارد.

کدام یک از انواع لیبل کاغذی برای ما مناسب است؟

بسته به نوع نیاز شما لیبل کاغذی که برای انجام کار گزینه مناسب خواهد بود، متفاوت می‌ باشد. از همین رو بهتر است قبل از خرید با افراد متخصص مشورت کنید.

پشتیبانی

پشتیبانی از خرید تا ارسال

تحویل کالا

امکان تحویل از درب شرکت

ارسال

ارسال به سراسر کشور

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت دارکوب